מגן דוד אדום – מד"א

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מגן דוד אדום, או בקצרה מד'א, הוא ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל (שלמעשה הוקם עוד לפני הקמת המדינה, ב-1930). מבחינה טכנית מד'א הוא ארגון הצלב האדום הישראלי, חבר בארגון בינלאומי בעל שם זה ופועל על פי הדגשים הבינלאומיים.

כידוע, כדי ליצור קשר עם מד'א נדרש לחייג למספר 101 מכל טלפון, כאשר מוקד מד'א יבין את הבעיה, ינסה להעניק הוראות ראשוניות לטיפול בפצוע וידאג לפינוי לבית החולים בהקדם האפשרי, אם יש צורך בפינוי.

השירותים שמספק מד'א

קצרה היריעה מלפרט על מכלול השירותים של מגן דוד אדום, כשאנחנו מקווים כמובן שתצטרכו להשתמש בהם כמה שפחות. בין היתר מדובר על מתן עזרה ראשונה בשטח, פינוי נפגעים ליחידת הטראומה בבתי החולים באמצעות אמבולנס, אחריות על שירותי הדם בישראל, העברת הדרכות בנושאי עזרה ראשונה או רפואת חירום ופעילות הומניטרית מסוגים שונים, הן בישראל והן מחוצה לה.

כאן  נכנסים לתמונה כל אותם אסונות טבע המוניים שהתרחשו בשנים האחרונות בעולם, למשל רעידות אדמה או מעשי טרור המוניים – בהם אנשי מד'א הגיעו על מנת להעניק סיוע לכוחות ההצלה המקומיים. פעילות מגן דוד אדום בישראל נעשית באמצעות מצבת עצומה של אנשים, כאשר נכון לנקודת הזמן הנוכחית מונה הארגון כ-1,850 עובדים שכירים המחזיקים בהכשרות המקצועיות שהזכרנו מעלה.

לצידם מעניקים סיוע כ-14,000 מתנדבים (כדי להתנדב במד'א נדרש לעבור הליך קבלה מסוים), שהופכים אותו לארגון ההתנדבות הלא ממשלתי הגדול ביותר בישראל. לצד אלה פועלת יחידת הכוננים של מד'א, בה כמעט כשלושת אלפים חברים.

המתנדבים, בעלי הכשרה של חובשים, פרמדיקים או רופאים, מוזנקים עם קבלת קריאה על פי המיקום הספציפי שלהם, באמצעות רכבם הפרטי או אופנועי מד'א. הפריסה הרחבה והאפשרות לקבלת סיוע תוך פרק זמן מינימלי מגדילים בצורה משמעותית את הסיכוי להעניק עזרה ראשונה בהקדם האפשרי, מה שיכול להיות מציל חיים, לא פחות.

מבחינת הפריסה, כדי שפעילות מד'א תוכל להתבצע על הצד הטוב ביותר נעשית חלוקה לארבעה מחוזות (מחוז צפון, מחוז מרכז, מחוז ירושלים ומחוז דרום), 11 מרחבים ו-13 מוקדים. בכל מרחז יש מספר תחנות ונקודות הזנקה.

מד"א מחזיקה בציוד מקצועי מגוון

עם כל הניסיון וההכשרה של עובדי מד'א, והרצון הטוב של המתנדבים, ברור שכדי שארגון בסדר גודל שכזה יוכל לתפקד נדרש ממנו להיות מצויד באמצעים מהשורה הראשונה. למרבה השמחה, מד'א בישראל יכול לסמן "וי" על הנושא החשוב הזה. פעילות הארגון נעשית באמצעות סוגים שונים של ניידות, הנבדלים ביניהם במספר אנשי הצוות ובציוד שכולל האמבולנס. אמבולנס לבן, הדגם הבסיסי, מורכב מנהג (שהוא כשלעצמו חובש / חובש בכיר / פרמדיק), יחד עם שלושה מתנדבים או אנשי צוות אחרים.

לצד זה תמצאו סוגים אחרים של רכבים: למשל אמבולנס טיפול נמרץ (אט'ן), תחנת אירוע רב נפגעים (תאר'ן), אמבולנס משופר, אוטובוסים להעברת טיפול נמרץ ועוד. בכל אחד מהרכבים תמצאו מיטת אמבולנס אוטומטית, כסא מתקפל ואמצעי עזרה ראשונה בסיסיים. בסך הכול יש במד'א יותר מ-700 אמבולנסים.

 

יש להדגיש שעם כל החשיבות של מגן דוד אדום, זהו לא ארגון ההצלה והחירום היחידי שהפועל בישראל. יש מספר ארגונים אחרים שמקיימים לא פעם שיתוף פעולה עם מד'א, ביניהם איחוד הצלה, צוות הצלה, הצלה יהודה ושומרון, הצלה גוש דן ועוד. כל אלה מעניקים יחדיו את תמונת הסיוע הרפואי היעילה ביותר שניתן לצפות לה.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן