שמואל הרופא מרכז גריאטרי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: רחוב הבונים 2, באר יעקב.

טלפון: 08-925-8666.

בעלות: ציבורית (משרד הבריאות).

מנהל בית החולים: ד'ר ורה רוזנפלד.

סוגי מחלקות: מחלקת ריאות, מחלקה מוסדית, מחלקת שיקום גריאטרי, מחלקות פנימיות גריאטריות, מחלקת סיעוד מורכב.

אודות שמואל הרופא מרכז גריאטרי

בעולם בו אנו חיים, אנשים אינם נעשים צעירים יותר מיום ליום. לכן, יש צורך מיידי בטיפול מסור באוכלוסייה חשובה מאד, והיא אוכלוסיית הקשישים. כידוע, בשלב מסויים מגיע כל אדם לשלב שבו הטיפולים הרפואיים הופכים לתכופים יותר ויותר, ונדרש מוסד רפואי אשר שם לו למטרה התמחות בבעיות הרפואיות לקשישים.

החל משנת 1980, המרכז הגריאטרי שמואל הרופא משמש למטרה זו בדיוק. במוסד רפואי ממשלתי זה, אשר מנוהל על ידי משרד הבריאות, ניתן למצוא למעלה מ-300 מיטות לקשיש, אשר מחולקות לעשר מחלקות שונות. אלה באות לענות על הצרכים היחודיים אשר נוצרים ככל שהאדם מתקדם בשנותיו ומרגיש שגופו אינו כתמול שלשום.

מבנה בית החולים

המרכז הגריאטרי שמואל הרופא מכיל, כאמור, מחלקות גריאטריות רבות. ניתן למצוא במתחם מחלקת שיקום, ארבע מחלקות לסיעוד מורכב, שלוש מחלקות פנימיות גריאטריות, מחלקה סיעודית וכן מחלקת ריאות.

מלבד זאת, בבית החולים מופעלת מרפאת מומחים לאבחון פסיכו-גריאטרי (אשר בא למדוד את תפקודו הקוגנטיבי של הקשיש לצורך התאמת הטיפול אליו), וכן נופשון להחלמה מהטיפולים, במסגרתו זוכים הקשישים לתנאי מגורים נוחים ונמצאים תחת פיקוח רפואי בכל רגע נתון.

הדגש המחקרי עומד גם הוא במרכז בית החולים. מחקרים גריאטריים רבים בתחום הבסיסי והקליני (אשר מאושרים על ידי משרד הבריאות) נערכים על ידי היחידה המדעית לחקר הגריאטריה, וממצאיהם מוצגים בכנסים מקומיים ובינלאומיים ואף מתפרסמים בכתבי עת מדעיים ורפואיים.

הטיפולים הנערכים בבית החולים

במרכז הגריאטרי שמואל הרופא נערכים שלל טיפולים, החל מטיפולים רפואיים כלליים, דרך מרפאות מומחים ועד לשירותי רנטגן או מעבדה. יש להדגיש כי מרבית המיונים הדחופים נערכים בבית החולים אסף הרופא, אשר סמוך למרכז הגריאטרי שמואל הרופא.

הטיפולים נעשים בעזרתו של ציוד רפואי מתקדם, אשר שם לו למטרה לייעל את תהליכי הבדיקה והטיפול בקשיש- וזאת מתוך התחשבות במצב הלא נעים בו אלה נתונים ובקשיים התפקודיים שלהם.

אוכלוסיית המטופלים של המרכז

המרכז הגריאטרי שמואל הרופא משרת אוכלוסייה רחבה של קשישים, אשר גילם עולה על 65. המדובר הוא במאות אלפי תושבים אשר מתגוררים בישובים העירוניים או הכפריים באיזור השפלה וגוש דן, כאשר המיקום הנוח מקל על הקשישים ובני משפחותיהם כאחד.

מלבד זאת, מושם במרכז דגש על יצירת אווירה חיובית ורגועה. שטחו הנרחב של המרכז הגריאטרי שמואל הרופא מכיל חורש טבעי העשיר בעצים, גינות מטופחות, כלי נוי רבים ושלל אמצעים שיהפכו את השהות של הקשישים בהם לנעימה ככל האפשר.

ומה בנוגע למטפלים?

מתוך ידיעה כי טיפול בקשיש אינו דומה במאומה לטיפול רפואי באוכלוסיות אחרות, כולל צוות העובדים של המרכז הגריאטרי שמואל הרופא מומחים לתחום הנדון, אשר מעמידים את הקשיש במרכז.

בין המומחים הללו, ניתן למנות רופאים מקצועיים, רופאים גריאטריים, אחים ואחיות, דיאטניות, עובדות סוציאליות, טכנאים, אנשי מעבדה, פיזיותרפיסטיים, אנשי מנהלה ועוד. מטרת העל של כל המומחים הללו היא לטפל בקשיש לא רק כדי להחזיר אותו לאיתנו מבחינה רפואית ולפתור את הבעיות שמאפיינות את גילו המתקדם, אלא גם להשיבו לתפקוד מלא בקהילה בה הוא חי.

מערכת הוראה לרופאים

מלבד הטיפול הרפואי אשר מוענק במרכז, קיימת בו גם מערכת הוראה לרופאים ולעובדי סיעוד- המעניקה את הידע הדרוש לעבודה עם האוכלוסייה הבוגרת.

מזה למעלה משני עשורים, נערכים במקום קורסי השתלמות לרופאים (המתמקדים במחלות רפואיות מרכזיות בגיל המאוחר ובעבודה עם אוכלוסיית טיפול זו) וכן סדנאות רבות, אשר חלקן נערכות לקהל הרחב.

בנוסף, פועל המרכז בשיתוף פעולה עם בית הספר לרפואה על שם סקלאר של אוניברסיטת תל אביב. רופאים מטעם המרכז משמשים כמרצים מן המניין באוניברסיטה, ומהעבר השני- סטודנטים לרפואה מבקרים במוסד ואף מבצעים שם את תקופת ההתמחות שלהם.

לכניסה לאתר הבית של מרכז גריאטרי שמואל הרופא – לחצו כאן

מקור התמונה: אתר מרכז גריאטרי שמואל הרופא

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן