מרכז לבריאות הנפש לב השרון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: פרדסיה, ת.ד 90000, נתניה.

טלפון: 09-898-1111.

בעלות: ציבורית (משרד הבריאות).

מנהל בית החולים: פרופסור אבי בלייך.

סוגי מחלקות: מיון, פתוחה שיקומית, סגורה ממושכת לגברים, משפטית, תחלואה כפולה, פעילה פתוחה מעורבת, פעילה מוגנת לגברים, נשים מוגנת, מוגנת ממושכת עם מגמה שיקומית, פסיכוגריאטרית פעילה, פעילה ללא מיטות אשפוז.

אודות המרכז לבריאות הנפש לב השרון

במרכז השרון, בין היישובים פרדסיה וצור משה, שוכן לו כבר למעלה מ-60 שנה המרכז לבריאות הנפש לב השרון. החל מהקמתו בשנת 1947, משרת המרכז נאמנה אוכלוסייה ענפה אשר סובלת מבעיה נפשית כלשהי: בין אם המדובר הוא במחלת נפש, בטראומה עמוקה או בכל גורם אחר.

במידה רבה, הקמת המרכז הרפואי לב השרון היא פועל יוצא של הזוועות שחווה העם היהודי בתקופת השואה. כאשר העולים עלו ארצה לאחר הטראומה הגדולהה שחוו, נוצר צורך בהענקת טיפול נפשי תומך להם. מאז ועד היום מקושר המרכז לטיפול בניצולי שואה, לצד בעיות נפשיות אחרות.

התפתחות מרשימה לאורך השנים

ככל שחלפו השנים, נוצר צורך לחדש את המוסד אשר הוקם בתוך מבנים בריטיים נטושים מתקופת המנדט. בשנות ה-90 החל שיפוץ יסודי, שמטרתו הפיכת המוסד למרכז האזורי המרכזי לבריאות הנפש, וכן העמדתו בסטנדרטים של משרד הבריאות.

המיטות הורחבו, כוח האדם הוגבר, מבנים ישנים שופרו וחדשים נבנו. כיום, מטופלי המרכז משוכנים בחדרים מרווחים ומאובזרים היטב, נהנים מתנאי מחייה טובים ונמצאים תחת טיפול סיעודי ונפשי תמידי.

מבנה המרכז לבריאות הנפש לב השרון

במרכז לבריאות הנפש לב השרון ניתן למצוא מספר מחלקות עיקריות. במקום מחלקות אשפוז שונות, אשר מיועדות למגוון צרכים. שתי המחלקות המוגנות הקיימות במרכז (לגברים ולנשים) מטפלות בחולים הזקוקים לאשפוז ממושך, כאשר לכל חולה מוצמדת תוכנית טיפול אישית- אשר כוללת בדרך כלל גם השתלבות תעסוקתית.

המחלקה הפתוחה השיקומית נועדה להכין את המטופלים להשתלבות מחודשת בחברה, וזאת במסגרת טיפולים אישיים, קבוצתיים, ייעוץ סוציאלי ופסיכולוגי, שירותי רפואה ועוד.

המחלקה לתחלואה כפולה מיועדת לחולים אשר סובלים ממחלה פעילה, ומעוניינים לשפר את תפקודם היומיומי חרף עובדה זו (במחלקה זו מאושפזים בדרך כלל גם מכורים לסמים). מחלקה חשובה נוספת היא המחלקה הפסיכוגריאטרית, אשר מטפלת בבעיות נפשיות הנובעות מגיל הזקנה.

היחידה לפסיכיאטריה משפטית עוסקת לרוב במקרים פליליים, קרי, היא מקבלת מטופלים מהערכאות המשפטיות השונות, ובתום תקופת אשפוז עליה להגדיר את מצבו הנפשי של המטופל. לא פעם, עובדה זו מסייעת להכריע משפטים פליליים רמי מעלה.

באילו אנשים מטפל המרכז?

המרכז לבריאות הנפש לב השרון בא לסייע לאוכלוסייה רחבה ביותר, המונה כחצי מיליון איש. אלה כוללים אנשים מהמגזר החילוני או החרדי, היהודי או הערבי, נפגעי סמים, ניצולי שואה, אנשים הסובלים מפוסט טראומה כתוצאה מאירוע אישי או בטחוני, ועוד.

כוח האדם במרכז מגוון, וכולל כ-450 עובדים בסך הכל, אשר נחלקים לרופאים, לאחיות, לפסיכולוגים, לעובדים סוציאליים, למרפאים אלטרנטיביים, לעובדי מנהלה ומשק ועוד.

מעון ומחלקות יום

מלבד כל אלה, ניתן למצוא במרכז לבריאות הנפש לב השרון גם מחלקת יום, אשר אינה על בסיס אשפוז- אלה נעשית רק בבקרים השונים במהלך השבוע. הפעילות הנעשות בה מגוונות, וכוללת ריפוי בתנועה או בהבעה, ספורט, פעולות חברתיות וכן הלאה.

המעון לניצולי שואה כולל למעלה ממאה מיטות לאוכלוסייה חשובה זו, אשר זקוקה לא פעם לעזרה סיעודית או נפשית- וזאת כדי ששנות חייהם המאוחרות יעברו עליהם בנעימים, בלי שזכר הטראומה ישפיע על פעילותם השוטפת.

שיתופי פעולה ענפים

מעבר לכל אלה, מעניק המרכז לבריאות הנפש לב השרון גם שירותים אמבולטוריים ללמעלה מאלף מטופלים אשר משולבים בקהילה. הוא פועל בשיתוף פעולה מלא עם המרפאות לבריאות הנפש בטייבה ובנתניה (הן למבוגרים והן לילדים), ואף מסונף לפקולטה לרפואה על שם סקלאר באוניברסיטת תל אביב.

במסגרת זו, משמשים אנשי המרכז כמרצים ועוזרי הוראה מן המניין במוסד האמור להשכלה גבוהה, שעה שרבים מהסטודנטים מסיימי הרפואה או חוגים דומים משתלבים במקום בהתנדבות, לצרכי לימוד או כחלק מתקופת ההתמחות.

לכניסה לאתר הבית של מרכז לבריאות הנפש לב השרון – לחצו כאן

מקור התמונה: אתר מרכז לבריאות הנפש לב השרון

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן