בית החולים שערי צדק

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: רחוב בייט שמואל 12, ירושלים.

טלפון: 02-666-6666/ 02-655-5111.

בעלות: פרטית (ממומן על בסיס תרומות).

מנהל בית החולים: פרופסור יונתן הלוי.

סוגי מחלקות: אולטראסאונד, אונקולוגיה, אורולוגיה, אורתופדיה, אנדוקרינולוגיה, אף אוזן גרון, אשפוז, ביוכמיה, גניקולוגיה, גנטיקה רפואית, גסטרואנטרולוגיה, גריאטריה, דיאטה, דימות, הפריה חוץ גופית, הרדמה, מחלות זיהומיות, טיפול נמרץ, ילדים, כירורגיה, כלי דם, לב, נוירולוגיה, נשימה, פסיכיאטריה, צנתורים, קרדיולוגיה, רפואה דחופה ועוד.

אודות בית החולים שערי צדק

ההיסטוריה של בית החולים שערי צדק מתחילה לפני למעלה ממאה שנה. ב-1902, ליתר דיוק. בשנה זו, לאחר שכבר הוקמו מספר בתי חולים בעיר שלימים תהיה עיר הבירה של מדינת ישראל, נוצר צורך בבית חולים שיאפשר לעולים הבכירים שמצאו עצמם מחוץ להנהלות בתי החולים הקיימים לנהל מוסד משלהם.

בית החולים הוקם ברחוב יפו על ידי משפחת פרידנלד, מהמובילות בתחום הקבלנות דאז, וכונה "בית החולים וולך". בראשית שנות ה-80 של המאה הקודמת עבר בית החולים למעונו החדש, הוא שכונת בית וגן בירושלים- ומשם רק ממשיך להתפתח.

בית החולים כיום

הדעה הרווחת כיום היא כי בית החולים שערי צדק הוא העמוס ביותר בישראל, ונחשב למוביל ברפואה הישראלית והעולמית בכלל. המתחם הרחב כולל עשרה בניינים אשר חולשים על מרבית תחומי הרפואה: קרדיולוגיה, אונקולוגיה, כירורגיה, אורתופדיה, נוירולוגיה, בריאות האישה, ילדים- והרשימה עוד ארוכה.

במרכז הרפואי מטופלים מדי שנה כרבע מליון איש, מתוכם כ-50,000 מוצאים עצמם באחד מחדרי האשפוז השונים. אלה מתמקמים באחד מ-550 המיטות הקיימות במתחם, כאשר עומס העבודה והדרישה לטיפולים רפואיים מבטיחים כי במרבית ימות השנה אלה לא ישארו מיותמות.

מבנה בית החולים שערי צדק

בית החולים שערי צדק מכיל למעלה משלושים מחלקות בתחומי רפואה רבים: אולטראסאונד, אף אוזן גרון, אונקולוגיה, אורולוגיה, אנדוקרינולוגיה, ארטרוסקופיה, אשפוז, סיעוד, גניקולוגיה, גנטיקה רפואית, טיפול נמרץ, ילדים, כירורגיה (ילדים, לב-חזה וכלי דם), מיילדות, לב, נוירולוגיה, קרדיולוגיה, תינוקות- ועוד.

במעבדות הרפואיות הפזורות ברחבי בית החולים נערכות בדיקות רפואיות מקיפות וכן מחקרים רבים. גם פה, התחומים הם רבים וכוללים מיקרוביולוגיה, אימונולוגיה וסרולוגיה, מעבדות קליניות, מעבדה המטולוגית ובנק הדם, מעבדות שינה וכן הלאה.

הטיפולים השונים ניתנים במסגרת כ-70 מכונים ומרפאות חוץ בנושאים האלה והאחרים. מלבד זאת, כולל המתחם הרחב גם בית ספר לאחיות ובית ספר לילדים אשר מבלים את מרבית זמנם בבית החולים: בין אם עקב אשפוז במחלקת הילדים ובין אם עקב טיפול רפואי מתמשך.

טיפול במצבים רפואיים יחודיים

מחלקות מרכזיות בבית החולים הן מחלקות הרפואה הדחופה- הן לילדים והן למבוגרים. מחלקות אלה מטפלות במגוון אירועים רפואיים המצריכים מיון, מקרי טראומה, מחלות כרוניות ועוד.

בית החולים שערי צדק מכיל גם מרפאות ייחודיות בנושאים אשר טיפול רפואי בהם נדיר בנוף הישראל והעולמי. בהקשר הזה, ניתן להזכיר את המרפאה לטיפול בנשים ברמת סיכון גבוהה, מרפאת הזיכרון, המרפאה המיוחדת למחלת הגושה (מחלה גנטית נפוצה בקרב יהודי אשכנז), היחידה להריון לנשים בסיכון גבוה ועוד.

שילוב בין מודרניות למסורתיות

כבית חולים אשר נמצא בעיר הבירה של ישראל, משרת שערי צדק את בני שלוש הדתות. אולם, כבר מימיו הראשונים נקבע כי למרות גישתו הרפואית המודרנית (אשר באה לידי ביטוי באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים והשיטות הרפואיות המקובלות בו), יהיה בית החולים כל העת עם דגש על הציביון ההלכתי היהודי.

רבות משיטות העבודה של בית החולים, האתיקה שלו וסדרי עבודתו נקבעים על פי ההלכה היהודית. במסגרת זו, למשל, מטבח בית החולים נמצא כל העת תחת השגחת בד'צ העדה החרדית, ורופאיו אינם עוסקים במתן פתרונות פונדקאות או בניתוחים שלאחר המוות.

סמוך לבית החולים פועל המכון על שם שלזינגר, אשר מתמקד במתן פתרונות לבעיות רפואיות אתיות על פי היהדות.

צורת הניהול של בית החולים

מאז הקמתו, משמש בית החולים שערי צדק מוסד ציבורי ללא כוונות רווח. מרבית הכספים המוזרמים אליו הם כספי תרומות, אשר נאספים בעזרתה של מחלקת יחסי הציבור של בית החולים, וכן כספי קופות החולים או המטופלים.

בית החולים כמעט ואינו מתוקצב על ידי גורמים רשמיים דוגמת מדינת ישראל, משרד הבריאות או עיריית ירושלים. צוות עובדיו כולל מאות רופאים, אחיות, אנשי צוות פרא רפואי, אנשי אדמיניסטרציה וכן מתנדבים רבים בשירות הלאומי.

לכניסה לאתר הבית של בית חולים שערי צדק – לחצו כאן

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן