מרכז לבריאות הנפש מזרע

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: ד.נ. אשרת, עכו 25201

טל: 04-9559595

בעלות: ציבורית (משרד הבריאות)

מנהלת: ד"ר אילנה קרמר

אודות המרכז לבריאות הנפש מזרע

המרכז הרפואי הוקם בשנת 1954 והוא משרת אוכלוסייה של למעלה משמונה מאות אלף איש מאזור הגליל. מרכז זה הוא המרכז היחידי מסוגו באזור. בית החולים כולל כשלוש מאות מיטות המשמשות לאשפוז ומיטות נוספות לאשפוז יום ולהכנת החולים לשילוב בחיי הקהילה.

במרכז מאושפזים מבוגרים מגיל שמונה עשרה ומעלה והוא מטפל במגוון מחלות הנפש ומשברים זמניים ומסייע לשיקום החולים. בית החולים מתאפיין בשטחי נוי נרחבים לרווחת המטופלים ובני משפחותיהם. בית החולים מנהל מערכת קשרים ענפה למטרות לימוד, מחקר והוראה עם מוסדות לימוד רלוונטיים כגון הטכניון, מכללת תל-חי, אוניברסיטת חיפה ומכללת הגליל המערבי.

מחלקות בולטות במרכז לבריאות הנפש מזרע

המחלקה הפסיכו גריאטרית

המחלקה כוללת כשלושים ושש מיטות אשפוז והיא משופצת ומחודשת על מנת לאפשר למאושפזים מרחב טיפול נעים ונוח. במחלקה מאושפזים מטופלים מעל גיל שישים הלוקים במגוון מחלות פסיכיאטריות המאפיינות את הגילאים המבוגרים והיא משרתת את כול מחוז הצפון. במחלקה נערכות הערכות לגבי מצב המטופלים ולאחר האבחון והטיפול המתאימים נשלחים הקשישים חזרה למסגרת ממנה הגיעו או למסגרות מתאימות אחרות.

אורך האשפוז הממוצע במחלקה אורך כשלושים יום. הצוות המועסק במחלקה הינו צוות רב תחומי הכולל רופאים, צוות סיעודי, פסיכולוגים, מרפאות בעיסוק והוא פועל בשיתוף פעולה מלא עם בתי אבות, מרכזים לבריאות הנפש, מוסדות רווחה ועוד מוסדות רלוונטיים.

במחלקה נעשה אבחון לבעיות הנפשיות והגופניות מהן סובל הקשיש ובהתאם לכך מותאם הטיפול תוך שיתוף בני המשפחה. עם תום הטיפולים מופנים הקשישים חזרה לביתם או לבתי אבות, בתי אבות לתשושי נפש, הוסטלים, מוסדות סיעודיים ומוסדות משולבים.

מחלקה סגורה לנשים

המחלקה מטפלת בחולות הסובלות ממחלות נפש כרוניות וממושכות ואשר אין סיכוי להביא להחלמתן בטווח הקצר. במחלקה מועסק צוות רב תחומי הכולל רופאים, אנשי צוות סיעודי, עובדות סוציאליות, פסיכולוגיות, מרפאות בעיסוק ומרפאות בדרמה. במחלקה ניתנים טיפולים פסיכותראפיים וביולוגים הן באופן אישי והן בשיתוף עם חברי קבוצה אחרים וכמו כן מוצעים טיפולים אחרים כגון ריפוי בדרמה, ספורט, אפייה ובישול ועוד.

מחלקה סגורה לגברים הלוקים במחלות נפש כרוניות

המחלקה כוללת ארבעים וארבע מיטות ונועדה להעניק למטופל את הטיפול המתאים ולאזן אותו תרופתית על מנת שיוכל להשתקם ובבוא היום להשתחרר ולהשתלב בחיי הקהילה או בכול מסגרת מתאימה אחרת. עם כניסתו של החולה למחלקה הוא יאובחן מיידית על ידי צוות רב מקצועי הכולל רופאים, עובדת סוציאלית, מרפאה בעיסוק, פסיכולוג ואנשי צוות סיעודי על מנת לקבוע את אופן המשך הטיפול בו.

המערך השיקומי במרכז הרפואי

שיקום המטופלים במחלקות השונות הוא רב תחומי ומתייחס להיבטים התעסוקתיים, דיור מתאים, מיומנויות יומיומיות, חיי חברה ופעילות לשעות הפנאי. תהליך השיקום מתייחס לכול מטופל בנפרד ומונחה על פי צרכיו האישיים והיכולות שלו וכול זאת על מנת להביא לשיקומו ולשלב אותו בחיים אל מחוץ לבית החולים. בין הטיפולים השיקומיים הניתנים: ריפוי בעיסוק, עבודות גינון, סדנה לעבודות פיסול וקרמיקה ועוד. כמו כן מקבלים המטופלים הקנייה למיומנויות יומיומיות ושגרתיות במחלקות בהם הם נמצאים, פעילויות ספורט בחיק הטבע ושהות במגורי מעבר בדרכם אל מחוץ למסגרת המרכז הרפואי.

מרכז משפחות

מחלות נפש אינן משפיעות אך ורק על החולה אלא גם על בני המשפחה הקרובים, ולכן, הוקם מרכז המשפחות על מנת לאפשר לקרובים התמודדות עם צרכיו המיוחדים של בן המשפחה, ועל מנת להעניק להם את הכלים המתאימים להתמודד עם מחלתו. במרכז ניתן לקבל טיפולי ייעוץ ותמיכה למשפחות המתמודדות עם מצבי משבר, הדרכה להורים, ייעוץ זוגי , קבוצות תמיכה ומפגשים משותפים לבני המשפחה ולמטפלים .

לכניסה לאתר הבית של מרכז לבריאות הנפש מזרע – לחצו כאן

מקור התמונה: אתר מרכז לבריאות הנפש מזרע

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן