מרכז לבריאות הנפש גהה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: הלסינקי 1, פתח-תקווה

טל: 03-9258258

פקס: 03-9258204

בעלות: שירותי בריאות כללית

מנהל: פרופ' צבי זמישלני

אודות מרכז לבריאות הנפש גהה

המרכז הוקם בשנת 1942. בעבר בית החולים היה נמצא אל מול צומת "גהה" וכיום הוא ממוקם ליד בית החולים בילינסון. המרכז לבריאות הנפש גהה מסונף לפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב והוא בין המרכזים המובילים בארץ העוסקים בטיפול במחלות נפש, כמו גם במחקר ולימוד תחום מחלות הנפש בקרב כול הגילאים.

המרכז מספק טיפולים נפשיים ואמבולטוריים לילדים, מתבגרים ומבוגרים, טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים באמצעות אומנות, ריפוי בעיסוק וחנ"מ. בית החולים מעסיק צוות רב תחומי ומקצועי הכולל רופאים, צוות סיעודי, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מרפאות בעיסוק ועובדי משק ומנהל. בית החולים, כולל שתי חטיבות, האחת מיועדת למבוגרים והשנייה לבני נוער וילדים כאשר כול חטיבה מספקת שירותים אמבולטוריים ושרותי אשפוז למטופלים.

מחלקות בולטות במרכז לבריאות הנפש גהה

מחלקת חדר המיון

חדר המיון פועל לאורך כול שעות היממה ומאפשר קבלה גם ללא הפנייה מיוחדת. בחדר המיון מאבחנים את הפונים ומעניקים להם טיפול מיידי. לאחר האבחון והטיפול הניתן במקום, נקבע באם יש צורך באשפוז או הפנייה למרפאות נוער או מבוגרים. חדר המיון גם מפנה את המטופלים למוסדות הרווחה בעירם, למכוני גמילה מאלכוהול וסמים ולטיפולים פסיכיאטריים הניתנים במסגרת קופות החולים. מידע נוסף אודות מרכזי גמילה תמצאו כאן

מחלקת גן הילדים

המחלקה מטפלת בילדים מגיל שלוש ועד לגיל שבע המאושפזים רק למשך שעות היום וחוזרים ללון בביתם. הילדים המטופלים סובלים מהפרעות נפשיות והתפתחותיות ומופנים למחלקה באמצעות מחנכים, רופאים ומכונים להתפתחות הילד. הגננות בגני הילדים המטופלים, מתבקשות לענות על שאלונים ולאחר שהילדים מאובחנים נקבע הטיפול המתאים להם ולמשפחותיהם.

המחלקה כוללת שני גני ילדים טיפוליים הפועלים על פי הנחיות משרד החינוך. הגנים פועלים מימי א' עד ו', כאשר חלקם של הילדים לומד בהם רק כמחצית השבוע, ובמחצית השנייה נמצא בגני ילדים אחרים, רגילים או גני חנ"מ. הילדים מקבלים טיפולים פסיכותראפיים, ריפוי בעיסוק, טיפולים משפחתיים, טיפול באמצעות מוסיקה, טיפולים על ידי קלינאיות תקשורת, טיפול באמצעות בעלי חיים וטיפולים תרופתיים, באם יש צורך בכך.

הורי הילדים מקבלים הנחייה והדרכה כיצד להתמודד עם ילדיהם, ועם תום הטיפול בבית החולים מופנים הילדים למסגרות לימודיות מתאימות.

מחלקת נוער סגורה

בני הנוער הנמצאים במחלקה הסגורה הם בני שתים-עשרה עד גיל תשע-עשרה. בני נוער אלה סובלים ממחלות נפשיות, הפרעות התנהגותיות, חרדות, הפרעות אכילה, הפרעות חשיבה ועוד בעיות אשר אינן מאפשרות להם לתפקד באופן רגיל ופוגעות במהלך ההתפתחות התקין שלהם.

הצוות המטפל בבני הנוער הוא צוות רב תחומי ומקצועי הכולל רופאים , צוות סיעודי, פסיכולוגים קליניים, עובדות סוציאליות, מרפאות בעיסוק, מדריכים וחונכים. לכול ילד, מטפל אישי משלו. לאחר אבחונם של המאושפזים נקבע להם הטיפול התואם הכולל טיפולים פסיכותראפיים, טיפול באמצעות תרופות ותהליך שיקום. תהליך השיקום נועד לשפר את היכולות התפקודיות של בני הנוער על מנת שיוכלו לחזור לחיי הקהילה הרגילים, או במידת הצורך, הם יופנו למסגרות התואמות את צרכיהם. הורי המאושפזים מעורבים בכול ההליך הטיפולי וישנן קבוצות הדרכה המנחות את ההורים כיצד להתמודד על הצד הטוב ביותר עם ילדיהם.

מחלקת אשפוז יום מבוגרים

המטופלים נעים בגילאים שבין שמונה-עשרה עד שבעים ומגיעים אל המחלקה באופן עצמאי מידי יום על מנת לקבל את הטיפול המתאים וללא צורך באשפוז מלא. כול מטופל זוכה להתייחסות אישית וטיפול על פי צרכיו הספציפיים.

המחלקה עונה על צרכיהם של אנשים הסובלים ממשברים נפשיים, ראשונים או מתמשכים, לחולים בהפרעות חרדה, ללוקים בדיכאון, פסיכוזות, טראומות ועוד הפרעות המצריכות טיפול אינטנסיבי על בסיס יומיומי. כמו כן, מגיעים אל המחלקה חולים הזקוקים לאיזון תרופתי . החולים מטופלים באמצעות שיחות אישיות, טיפולים קבוצתיים, טיפול באומנות וריפוי בעיסוק.

לכניסה לאתר הבית של מרכז לבריאות הנפש גהה – לחצו כאן

מקור התמונה: ויקיפדיה, יוצר: Roeelo, GNU

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן