המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב)

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: ויצמן 6, תל אביב.
טלפון: 03-697-4444.
בעלות: ציבורית (עיריית תל אביב יפו)
מנהל בית החולים: פרופסור גבי ברבש.
סוגי מחלקות: דימות, מעבדות, כירורגיה, פנימי, ילדים, יולדות, שיקומי, מחקר ופיתוח, מרפאות ומכונים.

המרכז הרפואי תל אביב ע'ש סוראסקי, אשר ידוע יותר בתור "בית החולים איכילוב", הוא בית החולים השני בגודלו בישראל. קהל הלקוחות שלו עצום, וכולל למעלה ממיליון וחצי מטופלים פוטנציאליים המתגוררים ברחבי תל אביב או בגוש דן.

ההיסטוריה של בית החולים מתחילה אי שם באמצע המאה הקודמת. מאורעות תרפ'ט, מלחמת העולם השנייה ומלחמת העצמאות הם רק חלק מהגורמים שהביאו את עיירת תל אביב להקצות שטח נפרד להקמת בית חולים בקנה מידה בינלאומי. לאחר שנים רבות של תכנון והכנות, הונחה ב-1951 אבן הפינה לבית החולים החדש. כעבור עשר שנים נפתח בית החולים הלכה למעשה.

אודות בית החולים איכילוב

מאז הקמתו ב-1961 נמצא המרכז בהתפתחות מתמדת, כך שכיום הוא מאגד בתוכו מספר בתי חולים נפרדים: בית החולים הכללי איכילוב, מרכז השיקום ע'ש אידה סוראסקי, בית החולים דנה לילדים ובית החולים ליס לנשים וליולדות.

מעבר להיותו מוסד המתמחה במתן טיפולים רפואיים מכל סוג, משמש בית החולים גם לצרכי מחקר והוראה. הוא פועל בשיתוף פעולה הדוק עם הפקולטה לרפואה ע'ש סקלאר של אוניברסיטת תל אביב וכן בית הספר לאחיות ע'ש שיינבורן.

במרוצת השנים נערכו בו מחקרים חשובים מאד במפת הרפואה העולמית. למעשה, המדובר הוא בבית החולים במוביל בישראל מבחינת כמות המחקרים הנערכים בו וההכנסות מהם. מאות מחקרים, בסיסיים וקלינים כאחד, מתבצעים בכתלי בית החולים, וחלקם משפיעים על הרפואה המודרנית העולמית במידה רבה.

מבנה בית החולים

בית החולים איכילוב כולל 43 מחלקות אשפוז, אשר מספר המיטות בהן עולה על 1,000. הנתונים הסטטיסטיים של פעילות בית החולים מרשימים בכל קנה מידה, וכוללים מדי שנה כ-100,00 אשפוזים, מיליון ביקורים במרפאות החוץ, כעשרת אלפים לידות וכ-25,000 ניתוחים.

המחלקות המרכזיות בבית החולים

בית החולים איכילוב כולל מחלקות, אגפים ומכונים בנושאים רפואיים מגוונים. אחד האגפים הגדולים בבית החולים הוא האגף הכירורגי, אשר מטפל בכל נושא הניתוחים: אורולוגיה, רפואה דחופה, עיניים, כירורגיה, לב חזה וכן הלאה.

האגף הפנימי מכיל 9 מחלקות פנימיות, 9 מכונים ו-5 מערכים מתקדמים בנושאים מגוונים: אנדוקרינולוגיה, איידס, נוירולוגיה, אונקולוגיה, רפואה דחופה, קרדיולוגיה, מחלות זיהומיות, מחלקות פנימיות ועוד.

אגף הדימות אחראי על ביצוע פעולות הדמיה (כגון אולטרה-סאונד, רפואה גרעינית ורנטגן) לצרכי אבחון, טיפולי ומחקר, בעוד שאגף המעבדות מורכב מכ-20 מעבדות האחראיות על בדיקות ומחקרים בנושאים מגוונים.

מעבר לכך, ניתן למצוא במתחם העצום גם עשרות מרפאות מומחים ומכונים בנושאים ייחודיים: השתלות, הדמיות, בנק הדם, התפתחות הילד, טיפול בכאב, אפילפסיה, הפריה חוץ גופית, אבחונים גנטיים וכן הלאה.

טיפול באוכלוסיות ספציפיות

בית החולים איכילוב, על שלל אגפיו ושלוחותיו, מאפשר טיפול מקצועי על סמך אוכלוסייה ייחודית. בית החולים השיקומי אחראי על תהליך השיקום של חולים לאחר ניתוח או טיפול רפואי. מערכיו כוללים פסיכיאטריה, גריאטריה, טיפול בכאב, מניעת ושיקום הלב, פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק.

בית החולים ליס ליולדות הוא המוסד המוביל בארץ בכל הנוגע ללידות, ומכיל חדרי לידה, מחלקות לאשפוז טרום לידתי, מחלקת אולטרה סאונד, פגיה, מרפאות נשים, מחלות, מיון נשים, מעקבי הריון ועוד.

בית החולים דנה דואק לילדים, אשר הוקם ב-1991, מתמקד אך ורק בטיפול בצעירים, ומכיל מגוון מחלקות ומרפאות חוץ, הנערכים באווירה ידידותית (משחקים, ליצנים רפואיים וכן הלאה). האגפים כוללים, למשל, מרפאה לילדה ונערה, מחלות דרכי עיכול, נוירולוגיה, קרדיולוגיה, מחלות זיהומיות, כירורגיה פלסטית, הרדמה- והרשימה עוד ארוכה.

מומחיות ייחודיות במספר תחומים

בית החולים איכילוב משמש כמרכז על בתחומים נרחבים: טראומה (יש לציין כי מחלקת זו נקראת ע'ש ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז'ל, שמאמצי רופאי בית החולים להצילו לא הועילו), השתלות, השתלת כבד, אורתופדיה אונקולוגית, נוירוכירורגיה, קרדיולוגיה, עור מין, כירורגיה פלסטית, גנטיקה, רפואה גרעינית ועוד.

במהלך השנים, חלו תמורות רבות בבית החולים, אשר גולת הכותרת שלהם היא הקמת מגדל האשפוז ע'ש אריסון, אשר כולל 13 קומות, וכן בניין הלב. מעבר לכך, שונו גם המחלקות והאגפים השונים בבית החולים וכן הושם דגש נרחב על שיפור מערך השירות שלו- מתוך ידיעה ברורה כי ייעולה עשוי להציל לא מעט חיים.

לכניסה לאתר הבית של המרכז הרפואי תל אביב ע'ש סוראסקי (איכילוב) – לחצו כאן

מקור התמונה: ויקיפדיה

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן