המרכז הגריאטרי המשולב ע"ש שהם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: דרך הנדיב, פנדס חנה-כרכור.

טלפון: 04-6375656.

בעלות: ציבורית (בבעלות משרד הבריאות).

מנהל בית החולים: ד'ר יהושע בן ישראל.

סוגי מחלקות: חטיבת השיקום, חטיבת המונשמים, מחלקת פנימית תת חריפה, מחלקת סיעוד מורכב פליאטבי, מחלקות כרוניות.

אודות המרכז הגריאטרי המשולב ע"ש שהם

כשזה נוגע לקשישים בשנות חייהם המאוחרות, לחולים סיעודיים או לתשושי נפש, ברור כי יש צורך בטיפול רפואי וסיעודי הולם לאוכלוסייה ייחודית זאת. המרכז הגריאטרי המשולב על שם ד'ר חיים שהם, מנהלו המיתולוגי, הוא הגדול מסוגו בארץ, ומציע מענה רפואי רחב בתחומים מגוונים.

ההיסטוריה של המרכז הרפואי המשולב ע'ש שהם מתחילה אי שם בשנות ה-50 המוקדמות של המאה הקודמת. יחד עם גלי העלייה המאסיביים למדינת ישראל החדשה, היגרו אליה גם עשרות אלפי קשישים, אשר רבים מהם נזקקו לטיפול רפואי מקיף. במסגרת זו, הוקם מוסד לטיפול לעולים נחשלים בפרדס חנה, אשר הציע לקשישים מיטה חמה וארוחות מסודרות.

יחד עם פיתוח הרפואה המודרנית, וההבנה כי האוכלוסייה המבוגרת סובלת מבעיות רפואיות ייחודיות, הוחלט להרחיב את תחומי הפעילות של המרכז. פיתוח זה הוליד את המרכז המשולב לרפואה גריאטרית שהם, אשר ממוקם בחזקה הצפונית של פרדס חנה-כרכור, במרכזו של מחוז חיפה.

המעבר המרכזי: מסיעוד לאשפוז

בתחילת שנות ה-90 של המאה ה-20, התחוללה רפורמה מקיפה במערכת הבריאות בישראל. במסגרתה, הועבר ניהול המרכז הגריאטרי המשולב ע'ש שהם לידי משרד הבריאות, וכן נוספו בו מחלקות רבות. עד לעצם היום הזה, משרד הבריאות חולש מבחינה כלכלית ובירוקרטית על המרכז, דבר שמקנה לו חשיבות רבה במפת הרפואה הישראלית. בנוסף, המרכז הגריאטרי המשלוב ע'ש שהם נמצא תחת פיקוח תמידי של משרד הבריאות ומשרד הרווחה.

עיקר הפעילות של המרכז כיום נוקעת לתחום האקוטי, קרי, המחלות החריפות אשר מתפרצות להן בשלב מסויים בשנותיו המאוחרות של האדם, מלוות בסימפטומים לא פשוטים כלל- אך לרוב חולפות לאחר תקופה מסוימת, משאירות את הקשיש להתמודד עם תקופת ההחלמה. חדרי האשפוז האקוטים של המרכז מטפלים בבעיות אלה במידה רבה.

אילו מחלקות קיימות במרכז הרפואי המשולב ע'ש שהם?

ניתן למצוא במרכז הרפואי המשולב ע'ש שהם מספר מחלקות אשפוז עיקריות. המחלקה הפנימית התת חריפה כוללת בתוכה מחלות חריפות וכרוניות. הקשיש עובר שם שלל תהליכי אבחון, טיפול ושיקום, כאשר במחלות אקוטיות רבות- הדגש הוא על החזרת הקשיש לתפקוד משביע רצון בסביבה בה הוא נמצא.

המרכז כולל שתי מחלקות מונשמים, הנמצאות תחת חטיבה ייעודית אחת. כל אחת מהן נותנת מענה רפואי וסיעודי למטופלים אשר סובלים מבעיות נשימה וכן בעיות רפואיות אחרות: מטופלים הסובלים מאי ספיקה נשימתית, מטופלים אשר מונשמים בעזרת פיום קנה וכן מטופלים המועמדים להיגמל מהמנשם ולחזור לנשום בכוחות עצמם. מלבד זאת, נועדו המחלקות לתת מענה לסיבוכים עתידיים הנובעים מהשינויים בצורת ההנשמה של האדם.

מחלקת הסיעוד המורכב הפליאטיבי מטפלת בעיקרה במחלות ארוכות טווח ורוויות סימפטומים, דוגמת אירועים נוירולוגים או אורתופדיים (פגיעות ראש, שבץ מוחי, כריתת גידולים ממאירים ועוד) והיא באה לנצח את המחלה- או לכל הפחות להקל על הסימפוטמים שלה.

חולים רבים מאושפזים במחלקה הכרונית, הכוללת את תתי המחלקות תשושים, תשושי נפש וחולים סיעודיים. המאושפזים בהן עוברים הערכה גריאטרית, סיעודית ורפואית, ותוך התחשבות במכלול רחב של גורמים מוענק לקשיש הטיפול המתאים ביותר לו: רפואת מומחים, פיזיותרפיה, שירותי תזונה או דיאטה, ריפוי בעיסוק ותעסוקה, פעילות חברתית או תרבותית, וכן הלאה.

מגוון מכונים ומרפאות חוץ

בנוסף, מכיל המרכז הגריאטרי המשולב ע'ש שהם מספר לא מבוטל של מכונים מקצועיים, יחידות ומרפאות חוץ, ביניהם המרכז לאבחון ולייעוץ גריאטרי, מרפאת האי שליטה הסוגרים, המערכת הסיעודית, מרכזי ייעוץ מקיף בנושאים המאפיינים את השנים המאוחרות של האדם (כגון איבוד ההתמצאות במרכז, בעיות זיכרון ושכחה ונפילות) ועוד.

בכל אחת מהמחלקות והיחידות הללו מועסק סגל מקצועי רחב: רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים, אנשי איכות ובקרה וכן הלאה. ניתן למצוא במרכז כ-1,000 מיטות אשפוז, אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, וכן אווירה רגועה וכפרית- וכל אלה מקלים מאד על שהות הקשישים בהם. המטופלים נהנים, בין היתר, מחוגים, ספרייה, חוגי התעמלות, בית כנסת ועוד.

המרכז עומד בכל תקני האיכות הקיימים כיום בארץ, ובמהלך השנים זכה במספר פרסים על מצוינות ואיכות.

לכניסה לאתר הבית של המרכז הגריאטרי המשולב ע'ש שהם – לחצו כאן

מקור התמונה: אתר המרכז הגריאטרי המשולב ע'ש שהם

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן