בית חולים משגב לדך

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: חזקיהו המלך 27, ירושלים.

טלפון: 02-567-8444.

בעלות: קופת חולים מאוחדת.

מנהל בית החולים: פרופסור יהודה אלדר.

מחלקות: גסטרו, נשים, שד, המכון לרפואת שינה, הדמייה, אי ספיקת לב, פוטותרפיה, מחלקת סיעודית, דיאליזה, ווסקומד, רפואה גרעינית, מרפאת שיניים, אסתטיקה, ריאות, מלר.

אודות בית חולים משגב לדך

בית החולים משגב לדך הוא מהותיקים שניתן למצוא כיום בארצנו. הוא החל את דרכו עוד במאה ה-19. ב-1854, ליתר דיוק. בשנה זו, מאיר אנשל רוטשילד (אבי המשפחה המפורסמת) תרם את הכספים הדרושים להקמתו של בית חולים בלב ירושלים, אשר ישמש את בני הרובע היהודי שבה.

ב-1879, חברת "משגב לדך", אשר הוקמה על ידי בני העדה הספרדית בירושלים כחברה המעניקה שירותי בריאות לאוכלוסייה היהודית בעיר, החלה לקחת חלק בניהול בית החולים. אז גם שונה שם בית החולים מ"בית החולים רוטשילד" ל"בית החולים משגב דך".

במלחמת העצמאות הופצץ בית החולים ונחרב כמעט לחלוטין. אנשיו החליטו להעביר את משכנו אל בית ערבי נטוש בסמוך לעיר העתיקה בירושלים (בשכונת קטמון), שם הוא נמצא עד לעצם היום הזה.

בית החולים משגב לדך כיום

בשנים האחרונות, קופת חולים מאוחדת היא שמחזיקה בבעלות על בית החולים משגב לדך. זאת לאחר שבשנת 2001 נסגר בית החולים למשך מספר שנים עקב בעיות כלכליות. רק בשנת 2005 הוא שופץ ונפתח מחדש על ידי קופת החולים האמורה, ומאז ועד היום משרד הבריאות מחדש את רשיונו מדי חצי שנה.

השירותים שמעניק בית החולים הם כלליים בעיקרם. עם השיפוץ, שונו מחלקות אחדות בבית החולים, בעוד תחומי פעילותן של אחרות הורחבו. כך, המחלקות הנמצאות כיום בבית החולים רבות ומגוונות, וכוללות גסטרו, פוטותרפיה, מחלקה סיעודית, אסתטיקה, מחלקת ריאות, מחלקת נשים, מרכז לבריאות השד, כירורגיה פלסטית, רפואה גרעינית, מכון פה ולסת, מכון רנטגן- והרשימה עוד ארוכה.

בבית החולים עובדים כ-150 רופאים ומומחים בתחומים שונים. אלה מגיעים לבית החולים לאחר הכשרה מקצועית מקיפה, ונחשבים לבעלי מוניטין בתחומם.

חדשנות טכנולוגית במרכז

בית החולים משגב לדך נחשב לאחד המתקדמים מסוגו בארץ. כדי לשפר את מעמדו בהיבט הזה, נערך בשלהי שנת 2009 שיפוץ נרחב בחדרי הניתוח שבבית החולים, אשר כלל רכישה של מכשירים מתקדמים- אשר הפכו את שירותי הרפואה ליעילים ולמהירים הרבה יותר.

שירות נוסף אשר החל בית החולים להציע נוגע לבריאות האישה. במסגרת שירות חדש, נשים בשנות ה-40 לחייהן יכולות לעבור שלל בדיקות סקר לבחינת מצבן הרפואי. בכך, נחסכת מהן התרוצצות בין בתי חולים רבים, והנשים אינן נאלצות להמתין פרקי זמן ארוכים בין בדיקה לבדיקה.

מכון נוסף אשר בולט בענף הרפואי הישראלי הוא המכון לבדיקת צפיפות העצם, אשר מאפשר לקהל המטופלים (חברי קופת חולים מאוחדת, לרוב) לערוך בדיקות אשר עשויות לגלות אפשרות של שברים עתידיים בעצמות, ולקבל טיפול תרופתי אשר ימנע את התפתחות הבעיה.

ההתמחות העיקרית: כירורגיה

בעיני רבים, גולת הכותרת של בית החולים משגב לדך היא מערך הכירורגיה שבו, אשר נחשב למוביל מסוגו בישראל.  ניתנים בו טיפולים כירורגיים חלוציים ומורכבים, כאשר הכלים הטכנולוגיים בהם נעזרים הרופאים הם מהמתקדמים שניתן למצוא בשוק העולמי.

במסגרת זו, מוענקים שירותים רבים בתחום הכירורגיה, בתחומי הרפואה המונעת והמתקדמת. מדי שנה, נערכים בבית החולים אלפי טיפולים בכל רמות הקושי, כשמרבית מהמטופלים יודעים כי את הטיפולים הללו לא ניתן לעבור בכל בית חולים.

הישגים מרכזיים של בית החולים

במהלך שנות הקמתו רשם לעצמו בית החולים משגב לדך מספר נקודות ציון שבהחלט יכולים להוות מקור לגאווה למקימיו. בשנותיו הראשונות, הוא היה מבתי החולים הראשונים בארץ אשר העניקו זכות בחירה טבעית לנשים יולדות- וזאת באמצעות האפשרות ליילד את תינוקם בתוך כתלי בית החולים.

בשנים האחרונות, זכה בית החולים במכרז לקיום ברית מילה גם למבוגרים, והוא מאפשר לכל החפץ בכך (ובעיקר- לעולי חבר העמים) להיכנס אל הדת היהודית באופן מוחלט. ניתוח שכזה, אגב, נערך בהרדמה מקומית ולא כולל כל תשלום מצד המטופל.

במהלך 2009 זכה בית החולים בתואר מכובד נוסף. המועצה לישראל היפה החליטה להעניק לו חמישה כוכבי יופי במסגרת תחרות "בית החולים הנאה בישראל היפה". יש הסבורים כי חלונות הויטראג' המרשימים בכניסת בית החולים, הלובי המפואר והמשופץ ותפאורת העציצים הירוקה תרמו לכך.

לכניסה לאתר הבית של בית חולים משגב לדך – לחצו כאן

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן