בית חולים בני ציון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: גולומב אליהו 47, חיפה.

טלפון: 04-8359-359.

בעלות: ציבורית (מדינת ישראל).

מנהל בית החולים: ד'ר אמנון רופא.

סוגי מחלקות: אף אוזן גרון, אורולוגיה, אורתופדיה, הרדמה, טיפול נמרץ, ילדים, כירורגיה, נוירולוגיה, נשים ויולדות, עיניים, פגייה, מחלקות פנימיות, שיקום, קרדיולוגיה, גנטיקה, אנדוקרינולוגיה, כירורגיה, כלי דם, רנטגן, פיזיותרפיה ועוד.

אודות בית חולים בני ציון

ב-1922, ייסדה ההסתדרות הרפואית "הדסה" בית חולים בחיפה אשר נועד לטפל בשני תחומים עיקריים: ילודה וכירורגיה. כשגבר הצורך באשפוז חולים במחלקות פנימיות, ושכמות האוכלוסייה גדלה בקצב מהיר, פנתה הקהילה החיפאית לממשלה בבקשה להשתתף במימון בית החולים, ובכך להרחיבו.

ב-1942, לאחר תרומה נכבדה של הממשלה, עבר בית החולים, אשר נקרא על ידי מקימיו "בני ציון", למעון חדש. למשך עשרות שנים היה בית החולים בבעלות של עיריית חיפה, עד שב-1966 החליטה ממשלת ישראל להעניק מימון מלא לכלל בית החולים העירוניים בארץ, ושינתה את מבנה הבעלות עליו.

עד היום, בית החולים נמצא בבעלותה של מדינת ישראל, ומשמש כבית חולים ציבורי. הוא פועל בשיתוף פעולה נרחב עם הטכניון, כך שרבים מרופאיו הם סטודנטים או בוגרי המוסד האקדמי הצפוני המכובד, ומצד שני- רופאי בית החולים מסייעים להשכלת הסטודנטים בטכניון.

מבנה בית החולים

רק לקראת שנות ה-90 הסתיים שיפוץ בית החולים והעברתו למתחם החדש. השיפוץ ייעל באופן מוחלט את תהליכי העבודה בבית החולים. נפתחו מחלקות רבות אשר משמשות את קהל המטופלים גם כיום. כעת, בית החולים בני ציון נחשב למטופח, מרווח, וכולל מגוון מחלקות, מכונים ומרפאות.

בית החולים משמש קהל לקוחות רחב. הוא מונה כ-450 מיטות אשפוז ו-65 מרפאות חוץ. מדי שנה, מגיעים לשערי בית החולים כ-150,000 מטופלים (מרביתם לצרכי אשפוז). נערכים בו כ-11,000 ניתוחים ואלפי אימהות לובשות את חלוקי בית החולים כשהן מיילדות את התינוק שלכם במתחם הילודה הגדול שבבני ציון.

המחלקות השונות בבית החולים בני ציון

בית החולים בני ציון כולל עשרות מחלקות אשפוז. ביניהן, ניתן למנות את מחלקות המיון והטיפול הנמרץ, שלוש מחלקות פנימיות, מחלקת ילדים או ילודים, מחלקת כירורגיה (כולל אגף מיוחד לילדים), מחלקת אורתופדיה, מחלקת אורולוגיה, מחלקת נשים וילודה, פגיה, מחלקת אף אוזן גרון, מחלקת עיניים ועוד.

בבית החולים קיימים גם מכונים ויחידות מכל סוג, כגון אימונולוגיה, גנטיקה, אנדוקרינולוגיה, המטולוגיה, כלי דם, כבד, רנטגן, רפואה גרעינית, רפואת שיניים, תזונה ודיאטה, פיזיותרפיה, מחלות זיהומיות, כלי דם, הפרייה חוץ גופים, ריאות ותפקוד נשימתי, רפואה משלימה- והרשימה עוד ארוכה.

ניתן למצוא במתחם הגדול של בני ציון גם מעבדות מחקר קליני ובסיסי (מיקרוביולוגיה קלינית, כימיה, פתולוגיה, בנק הדם ועוד), עשרות מרפאות הנמצאות בתוך המחלקה והאגפים וכן ספרייה מדעית המכילה מידע רב בנושאים רפואיים.

מגוון שירותים ייחודיים

מעבר לשירותים הרפואיים הכלליים המסורתיים, כולל בית החולים בני ציון גם מרפאות ושירותים ייחודיים בהחלט. בין השאר, ניתן למנות את המכון הגנטי המרכזי באיזור הצפון, מרפאה לטיפול במטיילים, מרפאה לסובלים מחרדות טיסה וכן טיפול בנושאים רפואיים מורכבים: השתלת מפרקים, טיפול ברגל הסכרתית ועוד.

המקום המציע השתלות שתלים שבלוליים לחרשים או כבדי שמיעה, מרפאה וכן מרכז הדרכתי לטיפול במחלות מין (ומניעתן), בריכה לטיפולים אלטרנטיביים, אגפי שיקום ועוד. כבוד רב מעניק לבית החולים המרכז לסיוע בנפגעות תקיפה מינית, אשר נחשב למוביל מסוגו בעולם וזוכה לפרסים בינלאומיים רבים.

תמיכה בינלאומית

תפעול בית החולים בני ציון אינו דבר פשוט. תקצוב המדינה אינו מספיק בכדי לעמוד בכמות ההוצאות השוטפות של הטיפולים, שכר הרופאים, רכישת הציוד הרפואי וכדומה. למרבה המזל, עמותת בני ציון האמריקאית באה לעזרתם של אנשי בית החולים, ובמידה רבה מאפשרת את התפתחותו ועמידתו על הרגליים.

סיוע העמותה, המקושרת למשרד הבריאות ועיריית חיפה, מסתכם במיליונים רבים של שקלים מדי שנה. הסיוע התנדבותי לחלוטין וניתן ללא כל תמורה מטעם בית החולים. זאת מתוך הכרה מלאה של העמותה בחשיבות מקצועיות הטיפול הרפואי בארץ, ומתן אפשרות לטיפול הולם ומתקדם לתושבי חיפה בפרט, ולתושבי מדינת ישראל בכלל.

לכניסה לאתר הבית של בית חולים בני ציון – לחצו כאן

מקור התמונה: ויקיפדיה

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן