בית חולים רעות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: רחוב מרגולין 5, תל אביב.

טלפון: 03-6893739.

בעלות: פרטית (עמותת "רעות").

מנהל בית החולים: ד'ר ניסים אוחנה.

סוגי מחלקות: שיקום, הנשמה וטיפול נמרץ, גריאטריה, טיפול ממושך בצעירים וילדים.

אודות בית החולים רעות

עמותת "רעות" היא אחת המרכזיות בישראל בדאגה לזולת. ככזו, לא מפתיעה העובדה שהחליטה בשלב מסויים לפתוח בית חולים, אשר יסייע בטיפול ובשיקום בני אדם אשר סובלים מבעיות רפואיות שונות. המרכז הרפואי רעות (על שם ליכטנשטדטר), אשר נוסד בשנת 1961 בשכונת יד אליהו שבתל אביב, נוסד למטרה זו בדיוק.

המקום פועל בפיקוח מלא של משרד הבריאות ותחת רישיונו. הפנייה אליו נעשית באופן פרטי, אל מול המוסד או העמותה אשר מפעילה אותו. לצורך הקבלה, נדרשים המועמדים להמציא אישורים רפואיים עדכניים, המסבירים את מהות הבעיה או המחלה והשפעתם על היכולת התפקודית שלהם.

דגש מרכזי: שיקום

בית החולים רעות מכיל מערך מקיף שמטרתו אחת: לסייע בשיקומם של אנשים אחרי מחלה קשה, תאונה או כל סיבה אחרת. במקום פועלת מחלקת שיקום באשפוז וכן יחידה אמבולטורית, אשר כוללת בתוכה את מרפאות ואשפוזי היום השיקומיים. הטיפול נעשה עבור כל סוגי האוכלוסיות, צעירים ומבוגרים כאחד.

ישנם מספר מסלולי שיקום בבית החולים רעות. מסלול השיקום הנוירולוגי מיועד לאנשים אשר חוו אירוע מוחי, חבלות ראש, טרשת נפוצה ועוד. השיקום האורתופדי ניתן לאנשים לאחר תאונות דרכים או עבודה, קטיעות איברים, פגיעות רב מערכתיות וכן הלאה.

שני מסלולי שיקום נוספים הם השיקום הנשימתי, שניתן גם הוא לאחר מחלות או תאונות ומתבסס על גמילה מהנשמה באמצעים מכאניים, וחזרה ליכולת נשימתית באופן עצמאי. השיקום הגריאטרי מיועד לאוכלוסיית הקשישים, אשר תפקודם נפגע באופן טבעי או עקב מחלה ממנה סבלו.

בבית החולים רעות פועלים מספר מכונים מרכזיים שמסייעים אף הם בשיקום: מכון פיזיותרפיה, מכון פסיכולוגיה או נוירופסיכולוגיה, מכון לריפוי בדיבור, מכון לריפוי בעיסוק וכן הלאה.

מחלקות אחרות הפועלות בבית החולים

מעבר לפן השיקומי, אשר מהווה את הנדבך המרכזי ביותר של פעילות בבית החולים רעות, קיימות בו גם מספר מחלקות חשובות אחרות. מחלקת הגריאטריה מיועדת אף היא לקשישים, ומציעה להם פתרונות רפואיים וסיעודיים בתחום.

מעבר לכך, פועלות במקום גם מחלקת הנשמה וטיפול נמרץ, המיועדת למקרים דחופים המצריכים מענה רפואי מיידי, וכן מחלקה המיועדת לאוכלוסייה הצעירה יותר: זוהי מחלקת הטיפול הממושך לצעירים ולילדים.

מאפייני המאושפזים

מעבר לבעיות הרפואיות שהוזכרו, יש לציין כי חלוקת המטופלים בבית החולים נעשית על פי מאפיינים מובנים שלהם. החולים השיקומיים מהווים כשליש מכלל המטופלים במקום, ומאושפזים באחת מ-64 המיטות המוצעות להם.

שאר החולים נחלקים בין האגפים הסיעודיים והסיעודיים המורכבים, בהם משתכנים, בהתאמה, 64 ו-103 מטופלים. עבור חולים אלה ההשגחה האישית צמודה הרבה יותר, בין היתר בדמותם של המטפלים האישיים שמסייעים להם בביצוע כל מטלות היום יום שלהם.

הרבה יותר מאשר טיפול

אחד המאפיינים העיקריים של בית חולים רעות הוא שהמקום לא נועד לשמש רק כבית חולים, אלא גם כבית לכל דבר עבור כל האוכלוסיות שהוזכרו. מכיוון שפרקי האשפוז והשיקום במקום זה נוטים להיות ממושכים, ברור הצורך להציע למטופלים תנאי חיים משופרים ושלל פעילויות לשעות הפנאי.

מסגרת זו כוללת פעולות יצירה וחוגים שונים, הנוגעים לכל תחומי החיים: גינון, ריקוד, מחשבים, ציור וכן הלאה. המטופלים יכולים לשפר במקום את השכלתם באמצעות מערך ההוראה הפועל במקום, או על ידי הרשמה לאחד מימי העיון או הכנסים המוצעים מפעם לפעם.

כוח האדם הפועל במקום

בבית החולים רעות פועל כוח אדם מסור, המורכז מרופאים מכל הקשת הרפואית, מומחים ומתמחים כאחד. בנוסף אליהם, פועלים במקום גם עובדים סיעודיים, פסיכולוגים, עובדים מהתחום הסוציאלי, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים ועוד.

דגש רב בפעילותם של אלה מושם על מתן יחס חם למטופלים, וניסיון לשמש להם לא רק מרפא למחלות- אלא גם אוזן קשבת ויחס חם.

 

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן