בית חולים בילינסון – רבין

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: רחוב ז'בוטינסקי 39, פתח תקווה.

טלפון: 03-9377377.

בעלות: שירותי בריאות כללית.

מנהל בית החולים: ד"ר ערן הלפרן.

סוגי מחלקות: אונקולוגיה, אורולוגי, אורתופדיה, אנדוקרינולוגיה, אף אוזן גרון, גנטיקה, גיראטריה, דימות, המטולוגיה, הרדמה, טיפול נמרץ, השתלות, נוירולוגיה, נוירוכירורגיה ועוד.

אודות בית החולים בילינסון

בית החולים בילינסון, אשר ממוקם בפתח תקווה, הוא חלק מהמרכז הרפואי רבין – המרכז הרפואי השני בגודלו בישראל. מוסד רפואי זה הוקם עוד לפני קום המדינה, בשנת 1936, באמצעות יוזמה מיוחדת של פועלי ישראל. מטרתו העיקרית הייתה לשמש כמוסד רפואי מן המניין עבור תושבי השרון והמושבות הסמוכים לפתח תקווה. הוא נקרא על שמו של ד"ר משה בילינסון, הרופא שיזם בכלל את הקמת בית החולים.

עם הקמתו, הכיל בית החולים כ-70 מיטות אשפוז. בשנות ה-50 של המאה הקודמת הורחב המבנה, וכארבעים שנה לאחר מכן הוא גם אוחד עם בית חולים השרון ("גולדה"). המוסד נמצא בסמיכות אל מרכז שניידר לרפואת ילדים.

השירותים הניתנים בבית החולים

בסך הכל, מטופלים במרכז הרפואי רבין מדי שנה למעלה ממיליון איש- וחלקם הגדול מוצא את מקומו בבילינסון. בית חולים זה נחשב לאחד המובילים בישראל מבחינת ההישגים הרפואיים שלו, ובכלל זה רמת הטיפול בחולים.

ברמה הכללית, בבית החולים בילינסון ניתנים שירותי רפואי "מתקדמים" כלומר, טיפולים במרכזים מיוחדים וניתוחים מגוונים. הפעילות נעשית באחת מהמחלקות הרבות של בית החולים, ביניהן ניתן למנות את מחלקות הטראומה, ההשתלות, העצבים, הנוירולוגיה, הגניקולוגיה, ניתוחי הלב, האנדוקרינולוגיה, הנוירולוגיה, העור והמין, הפלסטיקה ועוד.

חלק נכבד בפעילות של בית החולים נובע משיתוף הפעולה הנרחב שלו עם יחידות מובחרות בצה"ל, וכן הוא משמש מקום מרכזי למיון בעתות מלחמה או חירום. זה מושג, בין היתר, באמצעות מנחת המטוסים אשר נמצא בשערי המקום, ומערך החירום אשר מופעל במצבים קשים אלה.

המרכז המוביל בישראל להשתלות איברים

תחום פעילות עיקרי של בית החולים בילינסון הוא ההשתלות, בו הוא מוביל את מפת הרפואה בישראל. מחלקת השתלת האיברים היא היחידה מסוגה בארץ, והיא נעזרת לצורך לפעילותה בטכניקות רפואיות מתקדמות ובמערך להגדלת מספר תרומות האיברים. ההשתלות כוללות השתלות כבד, כליה, לבלב ועוד.

מעבר לכך, במקום פועלת גם מחלקת לניתוחי לב וחזה, הגדולה מסוגה בישראל. בין הניתוחים שמבוצעים בה מדי שנה ניתן למנות ניתוחי ריאה, ניתוחי מעקפים, מסתמים וכן הלאה. בסך הכל, למעלה מ-1,500 ניתוחים מבוצעים במחלקה זו בכל שנה.

מרכזים חשובים אחרים בבית החולים

מתחם נוסף החשוב לציון במתחם בית החולים הוא בית החולים לנשים, המאגד תחתיו את כל ההיבטים הבריאותיים של בנות המין היפה ומעניק להם סיוע סיעודי מלא. הטיפולים נוגעים לכל היבטי החיים של האישה, לרבות ילודה.

מרכז דוידוף מהווה גם הוא חלק חשוב ביותר מבית החולים בילינסון. במרכז ייחודי זה מטופלים כ-15% מכלל מקרי הסרטן בישראל, וכן מבוצעים מחקרים מקיפים בתחום. גם פה נעשה שימוש בכוח אדם מיומן, בכלים טכנולוגיים מתקדמים ובמערכות מידע.

במתחם פועל גם המרכז לחקר הגנטיקה על שם רפאל רקאנטי. בדומה לבית החולים השרון, המוסד פועל בשיתוף פעולה מלא עם אוניברסיטת תל אביב, ופועל בשיתוף פעולה מחקרי מלא עם מוסדות רפואיים אחרים בעולם.

תנאי אשפוז משופרים

מעבר לפתרונות המגוונים המוצעים בבית החולים בילינסון, הרי שדגש רב בו מושם גם על "חווית" השהות של אוכלוסיית המטופלים. עיצוב בית החולים הוא אלגנטי, ונועד לשדר הרגשה של רוגע וחמימות- הקריטית כל כך עבור החולים.

מעבר לכך, החדרים עצמם מרווחים ומאובזרים היטב. שליש מהחדרים הינם פרטיים, והיתר מכילים עד שתי מיטות. בכל אחד מהחדרים ישנם מקלחת, שירותים, חיבור לטלוויזיה, ארון, מערכת מיזוג אוויר ועוד.

כוח האדם של בית החולים מגוון מאד גם הוא, וכולל רופאים מכל תחומי הקשת הרפואים, אחיות, עובדים סיעודיים, מטפלים ועוד. לרשות המטופל עומד מבחר רחב של בעלי מקצוע, אותם הוא יכול להתאים על פי מאפייניו ורצונותיו.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן