שר"פ – שירות רפואי פרטי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התכנית של שר"פ מאפשרת לאדם לבחור את הרופא המנתח בתוך בית החולים בו הוא מטופל, את הבדיקות ואת האבחונים, וגם לקצר את זמן ההמתנה לטיפול או לניתוח באופן משמעותי ביותר, מבלי שיצטרך להיכלל ברשימת המתנה.

במקרה של שר"פ, המטופל משלם סכום כסף נוסף על המחיר של השירות הבסיסי שמגיע לו מבחינת החוק, בבית חולים ציבורי. בעצם כך, השירות שהוא מקבל הופך משירות ציבורי לשירות פרטי. בשירותי רפואה ציבוריים בית החולים עצמו הוא זה שקובע את הרופאים ואת מועדי הטיפולים או ניתוחים על פי שיקולים רפואיים, ואילו בשירותי רפואה פרטיים, המטופל הוא זה שבוחר את הרופא ואת מועד הטיפול או הניתוח. הבחירה בשר"פ תלויה ביכולתו הכלכלית של המטופל ובכיסוי שישנו לו מתכנית הביטוח שיש בידיו.

בחירת שר"פ בבית חולים ציבורי

היתרונות בשר"פ בבית חולים ציבורי הוא בבחירת זהותו של הרופא המטפל או של המנתח יחד עם קבלת שאר הטיפולים שמעניק בית החולים לכל מטופליו, שעליהם המטופל בשר"פ משלם באופן פרטי (חלקי/מלא).

כאשר אדם בוחר בשר"פ בבית חולים ציבורי, הוא לוקח בחשבון את העובדה שהרופאים נשארים בבית החולים במשך שעות היום ורק בערב הם יוצאים מתחום בית החולים, כך שהמטופל יכול להיעזר בהם בכל עת.

פרט לרופאים הזמינים במשך היום, כל הפעילות הקלינית במחלקה זמינה עבור המטופל- צוות האחים והאחיות וצוות הסניטרים עומדים לרשותו למקרה והוא צריך משהו. כמו כן, כל מערך המחלקה מודע למצבו של המטופל בשר"פ בבית חולים ציבורי- מהנהלת המחלקה ועד לצוות הסיעוד. עובדה זו חשובה מכיוון שישנו שיתוף פעולה מלא בין כל עמיתי המחלקה ובקרה מלאה אשר תורמת לתפקודה התקין של המערכת. דבר זה לא קיים במרבית בתי החולים הפרטיים בארץ.

בחירת שר"פ בבית חולים פרטי

אחד היתרונות הבולטים ביותר שישנם בבחירת שר"פ בבית חולים פרטי הוא הבאת רופאים פרטיים אל בית החולים המסוים אותו בוחר המטופל, כאשר הוא ניהנה משני עולמות: גם ממנתח פרטי שהוא בחר וגם משירותיו של בית חולים פרטי ברמה גבוהה במיוחד.

המטופל יכול לבחור האם לשהות בחדר פרטי או בחדר עם עוד מטופל אחד או שניים, הכול תלוי בתקציב שהוא מוכן להשקיע באשפוז. חדרי המחלקות הם ברמה גבוהה מאוד, כך שנעים מאוד לשהות שם, באופן יחסי אל מול רוב חדרי המחלקות בבתי החולים הציבוריים.

בבחירת שר"פ בבית חולים פרטי יש לקחת בחשבון שהרופא המנתח מגיע אך ורק על מנת לנתח ולא נשאר במחלקה לאחר מכן. במידה והמטופל זקוק לעזרה או למידע, עליו להיעזר בצוות הסיעודי שבמחלקה- אחים/אחיות ורופא כללי במחלקה. הרופא המנתח יפגוש את המנותח כעבור כמה ימים לאחר הניתוח לצורך בדיקה.

בחירת מנתח בשר"פ

במסגרת השר"פ עובדים רופאים ותיקים מאוד ובעלי ניסיון רב, ומכאן ניתן להבין שלא כל רופא יכול להיכלל בשר"פ. ישנה רשימה סגורה של רופאים אשר יכולים לעסוק במסגרת השר"פ. על כן, אדם אשר מעוניין לקבל אבחנות, טיפולים או ניתוחים במסגרת שר"פ בבתי חולים ציבוריים חייב לקחת בחשבון כי הוא לא יוכל לבחור כל רופא שירצה, אלא רק את הרופאים מתוך רשימה מסוימת.

לעומת זאת, בבתי חולים פרטיים ניתן לבחור בכל רופא שהוא מבלי צורך להסתמך על רשימה סגורה של רופאים. בשר"פ בבתי חולים פרטיים יכולים לעבוד גם רופאים מומחים שטרם הגיעו לדרגת הכשירות אשר מאפשרת להם לעבוד במסגרת השר"פ, כשם שמאפשרים בתי החולים הציבוריים.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן