לימודי רפואה, סיעוד ואחיות בבתי חולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

לימודי רפואה

רפואה זהו תחום מדעי שעיקר עיסוקו הוא באבחון ובטיפול במחלות מסוגים שונים. הסטודנטים לרפואה יכולים, עם סיום לימודיהם, לעסוק במגוון של תחומי הרפואה, כגון רפואת משפחה, רפואת ילדים, רפואה פנימית, נוירולוגיה, גינקולוגיה, אורתופדיה, רפואת עיניים, רפואת עור, כירורגיה, אונקולוגיה, רפואת גסטרו, פסיכיאטריה וכדומה.

לימודי רפואה נמשכים על פני שבע שנים, כאשר תנאי הקבלה לפקולטות השונות הם גבוהים ביותר. רף הכניסה הוא כל כך גבוה, עד שמעטים מאוד יכולים להיכנס ללימודים. באוניברסיטאות השונות ברחבי הארץ ישנן פקולטות לרפואה, כאשר כל אוניברסיטה מסתפחת לבית חולים אחר, שם מתנסים הסטודנטים במקצועות הרפואה השונים, ולבסוף צריכים לבחור תחום התמחות אחד בו הם יבצעו את הסטאז' שלהם.

הלימודים כוללים לימודים תיאורטיים, לימודים מעשיים, התנסות מעשית, עבודה עם חולים, שהות בחדרי ניתוח ובחדרי לידה, עבודה במרפאות קהילתיות בקופות החולים וכדומה. לאחר הלימודים, יכולים הסטודנטים לרפואה להשתלב במסגרות רפואיות שונות, כגון מחלקות בבתי חולים, מרפאות קהילתיות, מרפאות פרטיות וכדומה. לימודי רפואה מתקיימים באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטת בן גוריון בנגב שבבאר שבע, בטכניון בחיפה ובאוניברסיטה העברית בירושלים.

לימודי סיעוד לתואר ראשון

הסטודנטים לסיעוד לומדים לתואר ראשון אשר מספק להם הכשרה מקצועית רחבה ומקיפה שתאפשר להם, עם סיום לימודיהם, להשתלב בתוך מערכת הבריאות כאחים/אחיות מוסמכים בעלי תואר ראשון.

הסטודנטים אשר מסיימים את לימודי התואר הראשון בסיעוד הופכים לאחים/אחיות מוסמכים בעלי ידע רב, מיומנות וניסיון בכל הקשור לטכנולוגיה החדישה ולהתפתחות המכשור הרפואי העכשווי והמתקדם. לימודי הסיעוד נמשכים על פני ארבע שנים, כאשר במהלכן מתנסים הסטודנטים בעבודה במחלקות בתי החולים, בתחומי רפואה שונים וגם במרפאות הקהילה של קופות החולים.

בתום הלימודים, הסטודנטים יכולים לפנות ללימודי תואר שני והילך בתחומי הבריאות השונים. הקשר בין לימודי הסיעוד ובתי החולים הוא בעצם שיוכן של הפקולטות לסיעוד אל בתי החולים השונים. רופאים בכירים מגיעים לעתים קרובות להרצות בפני הסטודנטים על נושאים שונים הקשורים למחלות, למחקר וכדומה, ונותנים גם את הפן העיוני- תיאורטי וגם את הפן המקצועי מהשטח.

תפקידם של האחים/אחיות מוסמכים הוא קשה ומורכב ביותר. על כתפיהם מוטלת אחריות כבדה מאוד לגבי שלומם ובריאותם של החולים. הם צריכים להשגיח על החולים, לסייע להם בביצוע מטלות בסיסיות בתוך המחלקות, לדאוג לניקיונם האישי ולאבחן מגיפות ומחלות, אך בד בבד הם גם משמשים אוזן קשבת לבעיות החולים ובני משפחותיהם, ועליהם לתת להם מענה ותמיכה נפשית בשעת צורך.

את כל הדברים האלה לומדים הסטודנטים לסיעוד בעבודתם המעשית השוטפת במערכת הבריאות. הם רואים את החולים במקומות השונים וחווים את מצוקתם הפיזית והנפשית. לימודי הסיעוד מתקיימים באוניברסיטאות ובמכללות השונות ברחבי הארץ.

לימודי אחיות מוסמכות (ללא תואר)

הסטודנטיות או הסטודנטים ללימודי אחיות מוסמכות רוכשים את מקצוע הסיעוד, אך בלי לסיים את הלימודים עם תואר ראשון ביד. ישנם מוסדות לימוד, בהם אוניברסיטאות, בתי ספר לסיעוד בבתי חולים ומכללות בהם הסטודנטיות/סטודנטים רוכשים את מקצוע הסיעוד בלבד, אך לא נדרשים להגיש את כל העבודות והסמינריונים האקדמיים.

גם בלימודי אחיות מוסמכות נדרשים הסטודנטים להתנסות בעבודה במחלקות ובמרפאות, לעבוד עם חולים ועם צוותים רפואיים ולחוות את התחום בשטח. לימודי אחיות מוסמכות נמשכים בין שלוש לשלוש וחצי שנים. בתום הלימודים יכולים הסטודנטים במסלול לימודים זה לעבוד במחלקות בתי חולים, במרפאות הקהילתיות של קופות החולים ובעוד מסגרות בריאות בתור אחיות/אחים מוסמכות/מוסמכים בלבד.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן