המרכז הרפואי הגריאטרי הרצפלד – גדרה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הרפואי הגריאטרי הרצפלד מתמחה בתחום הטיפול הכללי במחלות הזקנה והוא המוסד הרפואי הגדול ביותר מסוגו באזור מרכז הארץ והוא מהמובילים בנישת הגריאטריה בישראל.

אודות המרכז הרפואי

המרכז הרפואי הגריאטרי הרצפלד בגדרה שייך ל"שירותי בריאות כללית" והוא משמש כבית חולים גריאטרי. בית החולים הוקם בשנת 1969 על ידי אברהם הרצפלד, שהיה אז פעיל ציוני וחבר כנסת, מתוך מטרה שיהיה בית החלמה לקשישים חשוכי- מרפא ולעולים חדשים בגיל המבוגר.

אברהם הרצפלד גייס את הכספים למען הקמת המרכז הרפואי הגריאטרי והמועצה המקומית של גדרה באותם הימים הקצתה לשם כך קרקע. את במבנה תכנן אדריכל בשם אברהם יסקי והמנהל הראשון של המרכז היה ד"ר ארנולד רוזין, שעלה מבריטניה באותה שנה.

בית ההחלמה הפך להיות בית חולים גריאטרי בשנת 1983. כעבור 11 שנה, בשנת 1994 בית החולים התאחד עם מרכז רפואי קפלן שנמצא בעיר רחובות. לאחר כמה שנים החלו להוסיף לבית החולים מכוני ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה והמקום נהיה מרכז רפואי גריאטרי שיקומי.

המרכז הרפואי גריאטרי כיום

המרכז הרפואי הגריאטרי הרצפלד בגדרה קולט אליו כיום חולים בני הגיל השלישי מאזורי דרום הארץ והשפלה, הוא משלב טיפול רפואי יחד עם טיפול שיקומי והוא נותן פתרונות רפואיים לכלל המחלות שהקשישים נוטים לחלות בהן.

המרכז הרפואי נותן מענה יחיד מסוגו לחולים במצבים מורכבים מאוד. מטרת העל של המרכז הרפואי גריאטרי הרצפלד היא להשיב את הקשישים החולים לרמה של תפקוד עצמאי ולהעניק להם איכות חיים טובה כאשר תמיד ישנה התחשבות בצרכיהם וברצונותיהם.

במרכז רפואי הרצפלד עובדים אנשי מקצוע מתחומי רפואה רבים אשר נעזרים במכשור המתקדם ביותר שישנו לצורך שיקום אוכלוסיית הקשישים. כתוצאה מהמכשור המיוחד ומעבודת הצוותים הרפואיים, 80% מן החולים הקשישים שוהים באשפוז לתקופה של חודש ימים ולאחר מכן משתחררים כשהם נמצאים ברמת תפקוד מקסימאלית.

המחלקות השונות במרכז הגריאטרי הרצפלד

מחלקת טיפול תומך וסיעודי מורכב

במחלקה ניתן טיפול פליאטיבי: טיפול תומך אשר מעניק איכות חיים ונוחות מקסימאלית וגם מקל על קשישים חולים בשלבים הסופניים של המחלות. במחלקה מקבלים החולים גם טיפולי חירום בצורה מידית לצורך הקלה על כאבים, טיפול בבחילות, בקוצר נשימה ועוד. פרט לרופאים ואחיות עובדת במחלקה עובדת סוציאלית שנמצאת בשביל החולים ובשביל בני המשפחה בכל עניין.

מחלקה לשיקום נוירולוגי גריאטרי

במחלקה מאושפזים אנשים אשר עברו אירוע מוחי או קטיעת רגל סוכרתית. 80% מהאנשים אשר מגיעים למחלקה זו משתחררים הביתה כעבור זמן כאשר הם נמצאים ברמת תפקוד מקסימאלית. אנשים שעברו קטיעות עוברים שיקום במחלקה ושבים לביתם עם רגל תותבת. הטיפול במחלקה כולל הערכה קוגניטיבית ורגשית, זיהוי מצבים של תת תזונה והערכה של יכולת הבליעה ויכולת הדיבור.

מחלקה לשיקום אורתופדי

אל המחלקה מגיעים קשישים לאחר חבלות קשות, שברים, כאבי גב חזקים ואחרי ניתוחים אורתופדיים אשר כולם משבשים את כושר הניידות שלהם. במחלקה עובדים רופאים, אחיות, מרפאים בעיסוק ופיזיותרפיסטים והם מטפלים בחולים בעזרת מכשירים רפואיים מהמתקדמים בתחומם בעולם במכון הפיזיותרפיה.

מחלקה לטיפול בחולי דיאליזה

החולים אשר מאושפזים במחלקה זקוקים ל"המודיאליזה" שהיא מכשיר כליה מלאכותית שמסננת את הדם. במחלקה אפשר לקבל גם טיפול לצורך שיקום תפקודי אחרי אי ספיקת לב בדרגה קשה או לאחר מחלות קשות אחרות.

מחלקה לטיפול בהנשמה ממושכת

החולים אשר מגיעים למחלקה זו סובלים מבעיות נשימה מורכבות בדרגות חומרה שונות. לחלק מהחולים יש אפשרות להשתקם ולהיגמל ממכונת ההנשמה. המחלקה היא בעלת אחוזי הצלחה גבוהים מאוד בשיקום ממחלות נשימה ובגמילה מהמכונות מכיוון שהצוות הרפואי משתמש בציוד החדשני ביותר ובטכנולוגיות מתקדמות.

מחלקה לטיפול תת חריף

האנשים שמאושפזים במחלקה הם מעל גיל 65 והם חולים "חריפים" (מחלות זיהומיות חריפות עם לחץ דם יציב) וחולים "תת חריפים" אשר זקוקים להתאוששות ממושכת בטרם יחזרו הביתה כשמצבם יציב מבחינה רפואית ותפקודית.

מחלקת שיקום יום

במחלקה ניתנים שירותים רפואיים שונים במסגרת יומית ולא במסגרת אשפוז ממושך. השירותים הרפואיים הם הערכות רפואיות שיקומיות, הדרכה ובניית תכנית שיקום, טיפולי ריפוי בעיסוק (קבוצתיים או פרטניים), טיפולי פיזיותרפיה (קבוצתיים או פרטניים), טיפולים ביכולת תקשורתית, תרגולים של תפקוד בבית ומחוצה לו, הערכה סוציאלית, תמיכה, ליווי והתאמת תפריטי תזונה מתאימים וטיפולים במסגרת של חדר כושר שיקומי. אל המחלקה מגיעים אנשים לאחר פגיעות בעמוד השדרה, פגיעות מוחיות, פגיעות תנועתיות, קטיעות גפיים, כאבים כרוניים ועוד.

שירותים נלווים במרכז הרצפלד

דירה טיפולית- בתוך מרכז גריאטרי הרצפלד ישנה דירה טיפולית שמותאמת ומאובזרת במיוחד לאנשים שנפגעו ביכולתם התפקודית. הדירה מהווה סביבה ביתית עם כל האביזרים שיש בבית והיא חלק מכלי הטיפול בנוסף לריפוי בעיסוק. המטופלים לומדים דרך הדירה הטיפולית דרכים לתפקוד בצורה בטיחותית.

חדר כושר טיפולי- המטרה היא לשפר את אורח חייהם של המטופלים על ידי פעילות גופנית שעוזרת בחזרה לתפקוד המרבי. חדר הכושר מצויד במכשירים שמתאים לאנשים קשישים, לבעלי נכויות ומוגבלויות.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן